Minutes after Newsweek published a story on the threat of illegal foreign and fraudulent online campaign donations late Monday afternoon, the Obama campaign struck back hard with a response smearing one of the article’s authors and offered an anemic defense of its online fundraising operations.

Earlier today, Breitbart News and myriad news agencies reported on a new 108-page investigation conducted by the Government Accountability Institute (GAI) which examines the online donation systems of the entire U.S. Congress and the two presidential candidates. The report found that 47.3% of all House and Senate donation websites do not require online donors to enter their credit card security code (officially known as a CVV, or Card Verification Value), which leaves them vulnerable to foreign and fraudulent contributions.

Governor Mitt Romney’s website requires donors to enter a credit card security code, while President Barack Obama’s does not. The GAI report also revealed that Obama.com is not owned by the president’s campaign but rather by Robert Roche, an American businessman and top Obama fundraiser living in Shanghai, China, whose company has ties to the Chinese government.

Within hours of a Newsweek article on the report’s release, the Obama campaign issued a dismissive response. The Obama campaign’s rapid-fire attack against the report did not mention Robert Roche, Obama.com, the Obama campaign’s failure to require donors to enter their CVV code, or the report’s finding that 68% of the traffic going to Obama.com originates from foreign locations.

Instead, the Obama campaign sought to dismiss report’s findings by calling the group’s president, Peter Schweizer, a “right-wing activist” who previously worked for Governor Sarah Palin.

Read More at breitbart.com . By Wynton Hall.

Get the news the mainstream media doesn't report. Sign up to get our daily newsletter and like us on Facebook