Doug McKelway used to be a reporter for WJLA-TV, the ABC affiliate in Washington, DC.

Unfortunately, he was fired for accurately describing some environmental groups as “far left” and, even worse, for daring to mention that President Obama had taken more money from BP than anyone other politician.

Here’s how the Washington Post describes McKelway’s report on Washington, DC environmental protests:

In his piece, McKelway said the sparsely attended event attracted protesters “largely representing far-left environmental groups.“ He went on to say the protest ”may be a risky strategy because the one man who has more campaign contributions from BP than anybody else in history is now sitting in the Oval Office, President Barack Obama, who accepted $77,051 in campaign contributions from BP.”

After a brief taped segment updating efforts to cap the BP well, McKelway added that the Senate was unlikely to pass “cap-and-trade” legislation this year, because “the Democrats are looking at the potential for huge losses in Congress come the midterm elections. And the last thing they want to do is propose a huge escalation in your electric bill, your utility bill, before then.”

The truth be damned. It’s perception that counts. And McKelway committed the cardinal sin of separating one from the other.

We assume that WJLA won’t be borrowing Fox News’ “fair and balance” tag line anytime soon.

Read More: I Hate The Media.com

Get the news the mainstream media doesn't report. Sign up to get our daily newsletter and like us on Facebook